หลักสูตรนี้เน้นการส่งเสริมทักษะการตลาดดิจิทัลระหว่างประเทศให้แก่ผู้เรียน โดยนำศิลปะและวิทยาศาสตร์ของการใช้ทักษะด้านการตลาดดิจิทัลแบบ soft skill and hard skill เพื่อให้เข้าถึงตลาดเป้าหมายได้ทั่วโลก การเรียนการสอนของหลักสูตรนี้เป็นหลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อให้ผู้เรียนได้เรียนรู้ทั้งภาษาอังกฤษและการตลาดดิจิทัลด้วยกรณีศึกษาระหว่างประเทศ หลังจากจบหลักสูตรนี้ ผู้เรียนสามารถใช้เครื่องมือและเทคนิคการตลาดดิจิทัล เช่น data mining เทคนิคการตลาดขาเข้าในธุรกิจของตนเอง หรือสามารถศึกษาวิจัยต่อและทำงานเป็นผู้เชี่ยวชาญด้านการตลาดดิจิทัลในธุรกิจของตนได้
This course focus on promoting International digital marketing skills among the learners. The art and science of using digital marketing soft and hard skills to reach the target market around the World. This course is designed to be taught in English language giving advantage for the learners to learn both English language and Digital Marketing with International Case studies. After completing the course, the learners can apply the Digital Marketing tools and techniques, such as data mining, inbound marketing techniques in their own business or can continue research studies and work as a digital marketing professional in their field.
หลักสูตรอบรมนี้มีชั่วโมงการเรียนรู้รวม 45 ชั่วโมง (ภาคบรรยาย 28.5 ชั่วโมง และภาคปฏิบัติการ 16.5 ชั่วโมง) จำนวน 3 หน่วยกิต โดยแบ่งเป็น 14 หัวข้อ เทียบได้กับกระบวนวิชา 626723 การตลาดสำหรับพาณิชยนาวี (Maritime Marketing) รายละเอียด ดังนี้
This training course has a total of 45 hours (Lecture 28.5 hrs. and practical 16.5 hrs.) of learning, 3 credit hours, divided into 14 comparable topics with the course 626723 Maritime Marketing, details as follows:
Week No. |
Topic No. |
Topic |
Learning hour |
1 |
1 |
The Customers and Consumers of the 21st Century. Practical: NA |
บรรยาย จำนวน 3 ชั่วโมง |
2 |
2 |
Introduction to Digital Marketing Practical: NA |
บรรยาย จำนวน 3 ชั่วโมง |
3 |
3 |
Building a Strong Digital Marketing Strategy. (Planning) Practical: Market segmentation, building customer persona, Developing SMART Goals. |
บรรยาย จำนวน 1.5 ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
4 |
4 |
Building a Strong Digital Marketing Strategy. (implementing) Practical: Developing a marketing action plan, building Gantt chart. |
บรรยาย จำนวน 1.5 ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
5 |
5 |
Essential Digital Marketing Tactics – I Practical: The fundamentals of web development, Search Engine Optimization (SEO), On-page optimization techniques, Off-page optimization techniques. |
บรรยาย จำนวน 1.5 ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
6 |
6 |
Essential Digital Marketing Tactics – II Practical: Pay-per-click (PPC) advertising, setting up and managing Google Ads and other PPC campaigns, Keyword research and targeting techniques, Ad copywriting best practices. |
บรรยาย จำนวน 1.5 ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
7 |
7 |
Essential Digital Marketing Tactics – III Practical: Social Media Marketing (SMM), Developing a social media strategy, Content creation and curation techniques, social media advertising and targeting techniques. |
บรรยาย จำนวน 1.5 ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
8 |
8 |
Essential Digital Marketing Tactics – IV Practical: Email marketing, building an email list, creating effective email campaigns and newsletters, A/B testing and optimizing email campaigns |
บรรยาย จำนวน 1.5 ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
9 |
9 |
Essential Digital Marketing Tactics – V Practical: Content marketing, developing a content marketing strategy, creating different types of content, promoting content through different channels. |
บรรยาย จำนวน 1.5 ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
10 |
10 |
Advanced Digital Marketing Strategies – I Practical: Video making, Influencer marketing & Affiliate marketing |
บรรยาย จำนวน 1.5 ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
11 |
11 |
Advanced Digital Marketing Strategies – II Practical: Mobile marketing and marketing automation. |
บรรยาย จำนวน 1.5 ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
12 |
12 |
Measuring and Improving Digital Marketing Performance. Practical: KPI (Key Performance Indicators) & metrics. |
บรรยาย จำนวน 1.5 ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
13 |
13 |
Digital Marketing Tools and Resources Practical: Hand-on practise with Analytics, social media management, email marketing, content creation and marketing automation tools. |
บรรยาย จำนวน 1.5ชั่วโมง ปฏิบัติการ จำนวน 1.5 ชั่วโมง |
14 |
14 |
Dealing with Challenges, trends, and Opportunities. |
บรรยาย จำนวน 3 ชั่วโมง |
15 |
- |
Recall and recommendations. |
บรรยาย จำนวน 3 ชั่วโมง |
|
|
รวม |
45 ชั่วโมง |